Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V15l56a44d66i11m96í89r 62V34o52l75k36o 6130282527879

blbé je, že ta moc v rukou lidu končí Kim Čong Unem;-D Rudý "příteli"

0/0
12.4.2014 9:09

Š74t48e47f27a87n 90Š45t16e75f96a80n34i33d32e10s 9818720344740

Nejlepší otrok je ten, který neví, že je otrokem. Nejprve nositel práva moci musí vědět skutečný stav a pak může činit opatření, jak být svobodný.

0/0
12.4.2014 12:49

R43a47d37e10k 14P80r66o14c55h17á91z64k85a 2813769698

S okamžitou platností Vám nařizuji předat polovinu Vašeho majetku nadaci R. Procházky, která se postará o jeho distribuci chudým.

+3/0
10.4.2014 17:45
Foto

P97e22t73r 64Z24á20v37l89a14d25s64k38ý 5121513930621

...která se postará o jeho distribuci... Ano, to je náš socializující stát.

0/0
10.4.2014 18:10

Š77t52e18f50a47n 48Š43t45e31f85a89n98i83d41e94s 9528560624110

Asi jste nepochopili obsah blogu

0/−1
11.4.2014 15:33

E68v97ž69e60n 32P19o46l95á87k 3268378121133

Větší komunistickou žumpu jsem dobře měsíc nečetl. Kdopak rozhoduje, které sektory jsou ty správné a které zaslouží vydělat, soudruhu? A když vám ten finanční sektor připadá tak příživnický, prosím, zahoďte peněženku a žijte si naturální směnou. Jinak klasická socanská ekonomická "teorie nůžek" - ačkoli ty nůžky ještě nikdy nikdo neviděl, dává to jediný argument určitým zamindrákovaným sockám, které ze sebe mohou dělat oběti a tvrdit, že jsou všichni bohatí jen na jejich úkor. Žádné to vaše společné bohatství, ze kterého se ukrajuje, nikdy neexistovalo a nikdy existovat nebude, jinak by lidstvo zůstalo navždy vývojově v pravěku. Také by mě moc zajímalo, jak by se měly omezovat ty vaše "příživnické sektory" - máte snad v plánu zapalovat banky?

+6/0
10.4.2014 17:33

Š22t38e85f43a72n 35Š32t58e77f37a43n37i30d38e15s 9718300214810

Pro omezení příživnické sektorů stačí zavést přímou demokracii a zavést daň z obratu.

0/0
11.4.2014 15:32

E48v49ž34e64n 18P90o85l41á10k 3528548291923

Jo aha, a ten váš obyčejný proletariát rozhodne, že banky se zakážou a ty "bohatý" zdaníme 120%, viďte soudruhu?

0/0
11.4.2014 18:31

Š83t85e85f55a55n 60Š78t31e40f52a89n69i36d32e12s 9798410334660

To ne proletariát, to svobodný občan přes přímou demokracii zajistí, aby ve státě platili daně i ti bohatí, proto zavede daň z obratu, z níž se nedá v osvobodit. To znamená, že kráva kde se pásla, tam se i podojí.

0/0
12.4.2014 7:57
Foto

Z62d63e87n73ě76k 51T86r92i32n16k33e18w49i53t43z 6524593

Paní Šporková, ta výtka Marxem sedí! Marx je totiž uznávaným nejlepším analytikem kapitalistického výrobního způsobu. Nahlédněte do německé ekonomické literatury!

0/0
10.4.2014 17:28
Foto

J26a68k41u59b 18R96o43t93h 5819673821616

Nahlédněte do jakékoliv solidní ekonomické literatury bez ohledu na zemi vzniku a zjistíte, že jste jako obvykle ouplně vedle.:-/

+2/0
10.4.2014 17:33
Foto

P28e87t23r 47Z30á32v96l81a77d19s91k37ý 5171453660601

Kdybyste napsal kritikem, uznal bych to. Analytikem byl pouze úzce dogmatickým a proto měl chybné vývody. I jeho kamarád Engels se po jeho smrti od něj značně distancoval.

+4/0
10.4.2014 17:33

Š85t78e67f36a81n 17Š96t72e94f54a65n53i78d94e82s 9148400634870

To není Marx, ale selský rozum a ten nepustí.

0/0
11.4.2014 15:35
Foto

R44o94b12e33r21t 54H77o48r59á49č32e10k 5612756426955

Příliš komunistické. Opomíjíte roli kapitálu, bez kapitálu by vědecké poznatky nikdy nedošly uplatnění. Kapitál je přitom hodnota, jejíž spotřebu vlastník odložil.

0/0
10.4.2014 17:26
Foto

P88e24t34r 85Z20á89v50l51a74d65s52k12ý 5811353870951

To ne! Kapitál je kumulativní hodnota práce, peněz a znalostí.

+1/0
10.4.2014 17:27
Foto

P53e56t32r 65Z83á54v56l81a13d68s47k33ý 5721533130771

Chyba toho výroku spočívá v zjednodušeném vjemu kapitálu. Odklad práce, nebo znalostí, má opačné efekty, než odklad spotřeby. Byť rozumím tomu, co jste mínil.

0/0
10.4.2014 17:30
Foto

R45o97b93e88r16t 76H76o53r53á59č57e54k 5112746656335

Píšu o odkladu spotřeby nikoli o odkladu práce. Otázkou je, co myslíte akumulací práce.

0/0
10.4.2014 17:39
Foto

P61e35t56r 14Z53á76v21l43a67d52s81k50ý 5521273780311

Ale vůbec jsem nepsal o akumulaci práce. Čtěte pozorněji.

0/0
10.4.2014 17:48

Š61t74e66f82a41n 97Š89t76e79f77a21n33i96d11e79s 9388130234700

To není idejích, to je o zneužití moci v zastupitelské demokracií.

0/0
11.4.2014 15:37
Foto

P47e96t98r 34Z67á86v59l30a62d93s35k11ý 5361803350921

Humanitní vědy mají nulový vliv na růst ekonomického potenciálu.

+1/0
10.4.2014 17:25
Foto

R36o18b81e91r62t 44H78o34r74á64č87e46k 5662726536475

Tak to si dovolím nesouhlasit, například úroveň pedagogiky a andragogiky v dané společnosti má zásadní vliv na kvalitu pracovní síly a tudíž na celou ekonomiku. Sama ekonomie je sociální vědou a nemůžete popřít, že ekonomické poznatky mají dopad na efektivitu ekonomiky. To samé management, právní věda, logika, estetika, praktická sociologie....

+2/0
10.4.2014 17:32
Foto

P39e55t41r 34Z62á50v97l95a80d77s37k81ý 5531763830521

Mínil jsem to tak, že samy o sobě. Mohou se uplatnit jako multiplikátor když fungují premisy finančního kapitálu a vložené práce. 

A i nadále si myslím, že současná pedagogika i andragodika jsou spíše pseudovědy bez ekonomické síly. Kdyby pedagogika odrážela skutečný stav a učitelé by neplácali ty nezměrné nesmysly staré 50 let.

Jaký ekonomický přínos může mít informace, že žijeme na Zeměploše, již nesou čtyři želvy (dle T. Pratchetta), nebo že ženy kýchají více, než muži? Anebo opačná?

Uplatní se jen aplikovaná věda.

+1/0
10.4.2014 17:45
Foto

R70o17b52e30r31t 30H18o12r27á73č58e12k 5972236636895

to je zjednodušující pohled, který mi připomíná představu některých z nás, že kdo netříská v práci do něčeho kladivem, vlastně nepracuje. Úroveň pokroku je přímo závislá na humanitním podhoubí. To bychom se ale dostali k teorii vědy a k původu empirického zkoumání, které je samozřejmě založené na filosofii, což je zcela mimo rámec naší diskuze. Ovšem pokud nepřijmete skutečnost, že pedagogika, která přímo ovlivňuje kvalitu vzdělání našich lidí, má přímý vliv na jejich efektivní práci v ekonomice, pak by bylo záhodno se zeptat, jak byste si představoval naší ekonomiku, pokud by efektivita českého školství padla na polovinu. To samé s právem nebo ekonomií..

0/0
10.4.2014 17:56
Foto

P50e87t70r 80Z48á11v39l85a19d84s21k84ý 5171963800971

Nene. Chybně si to vykládáte. To třískání kladivem, nebo házení lopatou, je stejně důležité jako to, že někdo investoval peníze do možnosti kladivem třískat. A stejně důležité jako to, že dovedeme určit, kdy a jak jím praštit. Jedno bez druhého, nebo třetího, je ten současný pseudokapitalismus, solitérní pseudověda a nakonec i pseudopráce.

+1/0
10.4.2014 18:06
Foto

F80r44a75n58t29i32š25e18k 46K38š17í87r 2909946975

Není vůbec důležité kdo co dělá, důležité ale je,  zda to lidé chtějí a jsou ochotni za to zaplatit.

0/0
10.4.2014 22:15

Š67t23e47f41a64n 15Š13t14e68f77a66n20i46d19e33s 9948300924590

To není pravda. I ty nejlepší firmy v řízení využívají ty nejnovější poznatky humanitních věd.

0/0
11.4.2014 15:40

M31i63l46a15n 69R27a71d62e43k 3197936511931

jo a s tou ropou si to prepocitejte, musite brat zretel na inflaci, ropa stoji stale stejne, berte to treba podle cen zlata, nestoupaji, jen papirove penize podlehaji inflaci. A inflace je tu od dob kdy jsme vynalezli penize, nejdriv mince, pak Cinani papirove penize. A stale bude, i kdyz se zivotni uroven zvedla. Inflace, a vubec ekonomika je neco cemu nerozumite

+1/0
10.4.2014 16:41
Foto

P24e86t52r 70Z69á64v25l92a76d40s16k80ý 5621213780971

Souhlas. Tak to dopadá, když se míchají pojmy a dojmy. Lehce stříknuté ideologií.

+1/0
10.4.2014 17:51
Foto

P23e43t85r 94Z40á72v43l30a18d77s23k92ý 5511693930741

I když, vlastně, nemáte pravdu, protože ceny těch dvou komodit jsou mimoběžné. Ostatní výroky ano, souhlas.

0/0
10.4.2014 18:09

Š35t71e95f59a66n 61Š35t64e76f66a54n33i40d34e16s 9168910634290

Nejsem ekonom, jsem zemědělec, který při své praxi byl nucen zvládnout mnoho jiných obor jako právo, daně, ekonomika, včetně slušovického systému řízení Agrokombinát s přidruženou výrobou. Kauzalita je jednoduchá. To jen ti, co chtějí oklamat lidi a obrat je o peníze to vidí složitě ..

0/0
11.4.2014 15:45

M75i17l56a62n 50R52a31d62e90k 3517326501161

NAVRAT do rukou......;-D on nekdy lid mel moc v rukou? A ze se prohlubuje ......;-D to jako ze drive mezi lidma byl maly rozdil? Jako kdy? Pred 100 lety? to bohati nebyli tak bohati a chudi nebyli tak chudi????;-D Nebo jeste drive? Ve feudalismu? V dobe kdy se psala bible? Upresnete se

+1/0
10.4.2014 16:38

Š46t41e54f90a24n 29Š41t60e18f31a27n73i27d20e89s 9828700174100

"Návrat do rukou"  jsem myslel to, že když zvolení zástupci zneužili moc, kterou jim volbami občané postoupili, měla by se ta moc, vrátit občanům.

0/0
11.4.2014 15:51

S87y49l27v66a 78Š18p54o16r44k97o43v23á 9546269470854

celý Karel Marx převedený do moderních slovíček ;-D

+3/0
10.4.2014 16:32
Foto

P98e78t24r 90Z72á31v68l67a85d39s88k33ý 5411413780301

JJ R^

+1/0
10.4.2014 17:26

Š43t31e61f66a28n 73Š75t81e69f22a96n62i73d17e71s 9568790334900

Karel Marx psal proto, aby rozdělil svět. Já píšu proto, abych ho spojil.

0/0
11.4.2014 15:53

S14y55l26v37a 65Š80p58o80r49k29o31v74á 9136289230784

Spojil? ;-D;-D Nikdo trochu přemýšlející a trochu schopný se nemůže spojit s lidmi, kteří tvrdí to, co vy

0/0
11.4.2014 15:54

Š33t64e80f67a35n 13Š42t30e59f34a15n92i77d66e42s 9528170504740

Každý vychází se svých poznatků. Pokud diskutující nechce vědět, proč to píše, nedá šanci spolu diskutujúcenmu, aby obhájil svou pravdu

0/0
11.4.2014 18:17

S73y27l92v94a 84Š68p91o36r62k47o47v92á 9436609370474

Ano, vaše poznatky vám nikdo nebere, ani možnost je publikovat ...jen netvrďte takovou hloupost, že podobnými myšlenkami můžete někoho "spojit" ;-D

0/0
11.4.2014 18:54

Š91t97e65f64a11n 23Š94t76e41f74a65n13i81d85e77s 9668620534490

To není hloupost. V přímé demokracií lidí spojují dobré myšlenky a ne ideologie. Tak, jako pták byl k létání stvořen, tak i člověk byl stvořenou ke štěstí. Cesta ke štěstí však vede přes božské ctnosti a to vírou ve vlastní síly, nadějí na svůj úspěch a cestou lásky k bližnímu svému.

0/0
12.4.2014 8:03

S61y39l68v94a 97Š42p76o78r82k22o40v71á 9426499280504

přímá demokracie lidi naopak daleko víc rozeštvává...podívejte se jen na přímou volbu prezidenta, kdy tu vznikly dvě skupiny, navzájem se nesnášející, napadají - a to často dost podpásovými argumenty (na obou  stranách) - u některých odkonce lzost přetrvává i po roce ...a teď si představte, že by se něco podobného stávalo v rámci přímé demekracie několikrát ročně. Problém je totiž v onom vašem spojení "dobrá myšlenka" - protože to, co někomu připadá jako dobré, může jiným připadat jako špatné.

No a o stvoření člověka ke štěstí - to už jsme spíš na parketě nějaké sekty než skutečnosti podložené vědeckými závěry ;-D

0/0
13.4.2014 9:34

Š54t51e84f72a59n 31Š25t63e20f13a88n53i75d68e79s 9408880214750

To je nesprávný výklad přímé demokracie, protože to je o myšlenkách a ne o tom, že rozhodují občané o věcech, kterým nerozumí. Každá demokratická společnost má mít dělbu moci a dělbu práce. Tak jako řidič nemůže operovat v nemocnici, tak volič, nemůže rozhodovat o otázkách, kterým nerozumí.

0/0
13.4.2014 11:13

S18y32l13v67a 32Š34p43o22r64k10o13v32á 9626629450334

no problém je v tom, že je velice těžké říct, čemu kdo rozumí či nerozumí.Rozumí volbě prezidenta? Jistě ano - přesto rozštvala půlku národa. Rozumí - na obecní úrovni - výstavbě např. čístičky vod? Jistě ano - ovšem část obce bude pro, ta druhé, které to postaví za barákem, bude proti - a pohádají se do krve. Rozumí volič daním? Rozumí tomu, zda máme mít euro? Prostě na 90 % probléml, které je potřeba řešit legislativně, existují dva portichůdné názory a pokud k nim bude referendum, dojde na štvavé kampaně - takže žádné sjednocení, ale rozštvávání lidí...

Jinak bych od vás třeba ráda slyšela, nějaké příklady problémů, kterým lidé rozumí a o kterých by mohli rozhodovat (a na kterých by se dokonce mohli i shodnout )

0/0
13.4.2014 12:26

Š25t76e79f88a39n 23Š15t83e93f52a32n13i23d41e98s 9818310734200

Tak, jak jsou specialisté na medicínu, právo, školství a pod. tak jsou to pouze specialisté, kteří vědí vybrat toho schopného člověka. Pokud budeme vybírat všichni, vyjmeme je, podle televize, ostatních médií a podle toho, jak je nám sympatický.

0/0
13.4.2014 16:50

S27y50l83v61a 48Š25p19o60r62k17o80v36á 9896409440644

teď jsme nějak nepochopila, co má konstatování o odbornosti specialistů společného s přímou demokracií. Z vaší věty naopak vyplývá, že byste demokracii zahubil, nebo´t lidi, kteří by naše zemi vedli, by vybírala jen jakási hrstka odborníků...ovšem KDO by vybíral tu hrstku odborníků, jste už jaksi nenapsal ani slovo. Nebo jste měl na mysli, že ministra zdravotnictví by v referendu vybírali pouze lékaři a o otázce týkající se zemědělství vy rozhodovali pouze zemědělci?

Ale hlavně - neodpověděl jste mi na můj dotaz - CO by tedy bylo vhodné k referendu, aby tomu lidé rozumněla a mohli o tom rozhodovat.

0/0
13.4.2014 17:35

Š63t18e31f45a93n 27Š28t72e78f12a40n97i32d11e30s 9118880524280

Přímá demokracie se realizuj prostřednictvím veřejného shromáždění - obce nebo města - eklézie. Kde se důkladně projedná a nakonec se vybere myšlenka se kterou souhlasí téměř všichni, ti, co se zúčastnili shromáždění

0/0
13.4.2014 22:08

S82y41l25v41a 72Š30p62o52r76k23o26v41á 9726779760454

a kdo má mít na takové věci čas? nebylo by pro celou společnost přínosnější, kdyby se místo neustálého "jednání" ti lidé věnovali třeba svým dětem? Svému vzdělávání? Pomoci potřebným? Protože rozhodování na takové úrovni sklouzne do toho, že na shromáždění budou chodit jednak důchdoci, co nemají nic jiného na práci, jednak "profesionální nesouhlaseči" - a výsledek bude ještě horší, než když rozhodují volení zástupci. Protože přijít jednou za čas k volbám - na to si udělá čas daleko víc lidí než chodit několikrát ročně na taková shromáždění. takže ve výsledku by o "obci" nerozhodovali volení zástupci, ale parta nerudných dědků a věčných stěžovatelek - a toho bych se opravdu dožít nechtěla

0/0
13.4.2014 22:19

Š73t98e37f26a10n 31Š21t81e46f84a21n37i60d85e78s 9468470214610

V 21. století ve světě informačních technologií, internetu a sociálních síti se může veřejné shromáždění konat přes internet. Veřejná shromáždění se většinou účastní pouze ti, co mají myšlenky, které chtějí prosadit.

0/0
13.4.2014 22:56

S33y48l75v57a 25Š40p73o50r58k62o69v67á 9296549650554

Asi jste nepochopil, o čem jsem psala: Copak je rozdíl, jestli strávím 3 hodiny na schůzi osobně nebo jeslti ji 3 hodiny sleduju na netu? A hlavně - kolik hodin musím strávit studiem materiálů, aby věděla, pro co zvednu ruku? Prostě mi to připadá jako "vracení se do jeskyně" - do dob starověku

0/0
14.4.2014 20:42

Š11t60e35f27a60n 30Š42t94e87f18a34n90i89d43e78s 9938600254530

Nicméně jsem psal o dělbě moci a dělbě práce. Nemůžete se naučit za měsíc medicínu. Nemusíte hlasovat na to, čemu nerozumíte. Ponecháte mandát tomu, který to ovládá a má vaši důvěru.

0/0
14.4.2014 20:57

S96y96l50v22a 84Š35p80o61r29k75o26v90á 9816949400764

No vidíte - a jsme zpátky u staré dobré demorkacie - ponechávám mandát svému zvolenému zástupci, kterému důvěřuji ;-D

0/0
14.4.2014 21:18



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.